Trainen voor strakke billen

Het nieuwe schoonheidsideaal onder veel vrouwen heeft niks te maken met een strakke buik. Het gaat nu veel meer om het achterwerk. Vrouwen willen massaal strakke billen. Deze billen trainen ze dan ook graag. Maar het trainen van strakke billen is niet heel eenvoudig. De meeste sportscholen zijn eigenlijk helemaal niet uitgerust om billen te trainen. Allerlei materiaal is er voor handen voor bijvoorbeeld de borstpieren, de buikspieren en de beenspieren, maar voor de billen is er nauwelijks materiaal.

Gelukkig zijn er wel veel oefeningen die je thuis kan doen. Die oefeningen worden besproken in de kennisbank op deze website. Maar hoe kun je er nu voor zorgen dat je met die oefeningen zoveel mogelijk effect behaalt? In dit artikel geven we je nog enkele richtlijnen die je helpen om het beste uit je training te halen.

Cardiotraining

Een zeer belangrijk onderdeel van een goede training voor strakke billen is het opbouwen van conditie. Als je niet over conditie beschikt, kun je veel oefeningen niet goed uitvoeren. Begin dus met hardlopen, ga vaker wandelen of begin met fietsen.

Heb je een abonnement op de sportschool? Dat is mooi, want dan kun je je cardio trainen op de loopband, in het roeiapparaat en op de steps en crosstrainer. Op die manier bouw je de ijzeren conditie die je zeker weten nodig hebt om effectief je bilspieren te trainen.

Wees echter voorzichtig dat je jezelf niet overbelast. Conditietraining kan zwaar en heftig zijn en voor je het weet heb je je lichaam overbelast.

Drink veel water

Als je gaat trainen, gieren de stoffen door je lijf. Spiermassa wordt afgebroken en weer aangemaakt. Je moet veel water drinken om te voorkomen dat je hoofdpijn krijgt. Daarnaast helpt water om afvalstoffen sneller af te voeren. Er blijft dus geen afvalstof in je lichaam achter en je kan goed blijven trainen zonder te verzuren. Veel water drinken kan sowieso helpen om je vocht op peil te houden. Uitgaande van het feit dat je zeer zwaar gaat trainen, zal je begrijpen dat je ook veel zal gaan zweten. Dat zweet moet wel weer gecompenseerd worden. Drink dus gerust meer dan 2 liter per dag, zeker op de dagen dat je aan het trainen bent voor strakkere billen.

Voeding en strakke billen

Billen trainen en voeding gaan samen. Je zal begrijpen dat je vet moet verbranden om spiermassa ruimte te geven. Wanneer je een intensieve training afwisselt met snacks zoals friet en frikandellen, zal dat weinig zoden aan de dijk zetten. Je zal dus op je voeding moeten gaan letten en bij voorkeur een sportersdieet moeten gaan volgen. Zo’n dieet helpt je om op je voeding te letten en aan je spiermassa tegemoet te komen. Strakke spieren krijg je door het eten van zoveel mogelijk eiwitten. Die haal je uit vleesproducten en visproducten, maar ook uit zeevruchten en noten en zaden. Het is van belang om je voeding goed af te wegen. Zeker als je serieus van plan bent om deze training door te zetten, moet je je hier van tevoren goed in verdiepen.

Billen trainen… wat nog meer?

Wat is nog meer handig om te weten voor jou, nu je besloten hebt je billen strakker te gaan trainen? Alle kleine beetjes helpen. Houd je aan de genoemde richtlijnen: veel water drinken, goed eten, meer eiwitten en de oefeningen goed uitvoeren, aangevuld met cardio. Maar weet dat je tussentijds ook van alles kan doen om je bilspieren te trainen. Span ze vaker aan als je staat te koken of tv zit te kijken, ga de trap wat vaker op en af en zet je stappen bewuster. Je zal merken dat deze kleine beetjes, in combinatie met een goed uitgevoerde bilspiertraining, heel erg veel bijdragen aan het ontwikkelen van mooie, strakke en stevige billen.

Lees ook deze kennisbank over bilspiertraining.

Reacties zijn gesloten.